top of page

Terms & Conditions

1. Introduksjon
Velkommen til Sprocket 3PL. Ved å bruke våre tjenester samtykker du i å være bundet av disse vilkårene og betingelsene. Vi anbefaler at du leser gjennom vilkårene nøye før du inngår samarbeid med oss.

2. Definisjoner

Avtale: Den samlede kontrakten mellom Sprocket 3PL og Kunden, inkludert alle vilkår, betingelser og eventuelle endringer.
Kunde: Selskap eller privatperson som mottar logistikk- og fulfilmenttjenester fra Sprocket 3PL.
Tjenester: Alle tjenester levert av Sprocket 3PL, inkludert lagerholding, ordrebehandling, inventarstyring, sykkelmontering og øvrige logistikktjenester.
Varer: Produkter som overlates til Sprocket 3PL for lagring, håndtering og distribusjon.

3. Tjenesteomfang

Sprocket 3PL leverer følgende tjenester:

  • Lagerhold: Sikker og kontrollert lagring av kundens varer.

  • Inventarstyring: Overvåking og administrasjon av lagerbeholdning.

  • Ordrebehandling: Plukking, pakking og forsendelse i henhold til kundens instruksjoner.

  • Returhåndtering: Administrasjon og behandling av produktreturer.

  • Øvrige tjenester: Ekstra tjenester som etikettering, kitting, tilpassede løsninger og spesialemballering.

4. Service Level Agreements (SLA)

Sprocket 3PL forplikter seg til å levere tjenester av høy kvalitet, inkludert:

  • Ordrenøyaktighet: Minimum 99 % nøyaktighet på ordrebehandling.

  • Behandlingstid for ordre: Alle ordre behandles og sendes innen 24 timer på virkedager.

  • Lagerbeholdningsnøyaktighet: Minimum 99,5 % nøyaktighet.

  • Returbehandling: Returer behandles innen 48 timer etter mottak.

5. Gebyrer og betaling

  • Prismodell: Alle gebyrer for lagerhold, ordrebehandling og tilleggstjenester følger gjeldende prislister.

  • Betalingsvilkår: Fakturaer forfaller til betaling innen 14 dager fra fakturadato.

  • Forsinket betaling: Forsinkede betalinger kan belastes gebyrer i henhold til avtalen.

6. Prisjusteringer

Sprocket 3PL forbeholder seg retten til å justere priser basert på faktorer som lagerutnyttelse, inflasjon og eksterne kostnadsendringer. Eventuelle prisjusteringer vil bli varslet skriftlig minimum 60 dager før ikrafttredelse.

7. Konfidensialitet og datasikkerhet

Begge parter forplikter seg til å beskytte hverandres konfidensiell informasjon og ikke avsløre data uten tillatelse. Ved et eventuelt databrudd skal dette rapporteres innen 48 timer etter oppdagelse. Kundedata slettes på en sikker måte innen 30 dager etter avtalens opphør.

8. Forsikring og ansvar

Sprocket 3PL opprettholder relevante forsikringer, inkludert ansvarsforsikring og vareforsikring.
Ansvar for direkte tap eller skade er begrenset til det totale beløpet kunden har betalt for tjenester de siste seks månedene.

9. Oppsigelse

  • Oppsigelse med varsel: Avtalen kan sies opp av begge parter med seks måneders varsel.

  • Tidlig oppsigelse ved brudd: Avtalen kan avsluttes med umiddelbar virkning ved vesentlig brudd på forpliktelser eller SLA-er.

10. Lovvalg og tvisteløsning

Denne avtalen reguleres av norsk lov. Eventuelle tvister skal først forsøkes løst gjennom forhandlinger, deretter mekling, og om nødvendig avgjøres gjennom voldgift i Oslo.

11. Endringer

Ingen endringer i avtalen er gyldige med mindre de foreligger skriftlig og er signert av begge parter.

12. Erstatningsansvar

Kunden skal holde Sprocket 3PL skadesløs for tap eller skade som skyldes kundens handlinger, forsømmelser eller mislighold, samt eventuelle tredjepartskrav knyttet til tjenestene.

13. Kontaktinformasjon

For spørsmål vedrørende disse vilkårene, vennligst kontakt:

Sprocket 3PL AS
Prost Krags Veg 29
2080 Sundet
Norge

Telefon: +47 46411 906

Sprocket 3PL AS forbeholder seg retten til å holde sine tjenester profesjonelle, transparente og i samsvar med gjeldende lover og bransjestandarder.

bottom of page